کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی مرجع اخبار رسمی
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

مرجع اخبار رسمی

بازدید : 74
پنجشنبه 11 بهمن 1397 زمان : 12:03

به گزارش چشم بان ایران، محمدرضا صباغیان در خصوص طومار وزیر کار به وزیر نفت مبنی بر این‌که فروش قیر در فضایی غیر از بورس رخ بگیرد گفت: گمان نمی کنم که معاملات قیر در بورس مشکلی داشته باشد ولی هنگامی که وزیر عمل وارد این مشاجره می شود و درخواست معاملات قیر در غیر بورس را مطرح می کند، یعنی شرایطی وجود داشته که وزیر دست به خودکار شده هست .

مرجع اخبار رسمی

وی با تاکید بر این‌که در حالتی که نظام به این فیض برسد که رویکرد دیگری در معاملات بورس قیر مطرح و اجرایی شود، باید به این سود احترام بگذاریم گفت: حال که در وضعیت تحریم قرار داریم و پولهای کشور‌ایران در بیرون از مرزو بوم بلوکه شده، درست نمی باشد که کماکان بر این راه و روش سماجت داشته باشیم و بهتر آن میباشد که روشهای دیگر را هم آزمون کنیم .

نماینده بافق با انتقاد از این که جمع ای هستند که مدام رانت خواری می کنند گفت: بایستی مراقب باشیم که در صورتی‌که قیر در غیر بورس هم خرید و فروش شد، افراد مجال طلب وارد معرکه نشوند و سواستفاده نکنند .

وی با اشاره به اینکه در شرای ارائه قیر در بورس منجر می شود که آمریکایی ها دست ما در معاملات قیر بخوانند، خوب تر هست راهکارهای جایگزین را به کار گیری کنیم گفت: سالهاست که منزلت معظم رهبری تاکید دارا‌هستند از ناپخته فروشی مسافت بگیریم و هرچه بخش اعظم از وابستگی دارایی به نفت مسافت بگیریم و بی شک وتردید یکی از این موارد، قیر است . از سوی دیگر کشور‌ایران در ساخت قیر قوی میباشد و می بایست از این توانمندی به شایسته ترین نحو به کار گیری کنیم .

صباغیان با تاکید بر اینکه نیازی نیست نسبت به معاملات قیر حساس باشیم گفت: امروزه نفت و اجناس بخش اعظمی را بیرون از بورس معامله می کنیم یا این که واسطه هایی برای به دور زدن تحریم ها در این معاملات نقش آفرینی می کنند بنابر این پافشاری بیهوده برای ماندن در بورس توجیه ندارد .

نماینده بافق خواستار هماهنگی میان زنگنه و شریعتمداری شد و گفت: کلیه وزیر و وزرا باید بدانند که در یک هیات دولت قرار دارند و چنانچه چیره بشوند آبروی دولت نگهداری می شود . به همین برهان از زنگنه درخواست داریم چنانچه منافع نظام در عرضه قیر به صورت آزاد تامین می شود، این تصمیم اجرایی شود .

بازدید : 84
چهارشنبه 10 بهمن 1397 زمان : 15:10


از
کلاهبرداری تا پرورش و ارتقا راس شغل یابی غیر مجاز آنچنان که خبر‌ها منعکس گردیده در رسانه‌ها نشان می‌دهد، همه عمل مراکز کاریابی نیز تمیز و سالم به نظر نمیرسد و در این میان، بعضی از مراکز به اصطلاح کاریابی بصورت غیر مجاز درگیر به عمل گردیده اند و در این میان برخی به کلاهبردای و سرکیسه کردن درخواست کنندگان شغل، اقدام می‌ورزند .

با پرورش و توسعه و گسترش فضای مجازی در سال‌ها اخیر، عمل مرکز ها شغل یابی مجاز و غیر مجاز به فضا‌های این چنینی نیز کشیده گردیده که به واقع این وادی نیز با تهدیدها و فرصت‌های مختص به خویش یاور می باشد .

پایگاه خبری تحلیلی

افزایش قارچ گونه مراکز شغل یابی از حیث کمی از دیگر واقعیت‌هایی میباشد که در سال‌ها اخیر نمود لبریز رنگی داشته که اما این پدیده، بازتابی از افزایش ضریب بیکاری در جامعه میباشد که می‌طلبد درخواست کنندگان اشتغال به موازات همت و همتی که برای اشتغال خویش به عمل می‌بندند از مجاز و قانونی بودن کار چنین مراکزی اطمینان لازم را حاصل نمایند .

آمار
مراجعه کارفرمایان به مراکز و دفاتر شغل یابی اندک گردیده است چندی پیش، صمد ا… فیروزی، قائم رده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان عشایر در گفت و گویی با رسانه‌ها در خصوص همت مرکز ها کاریابی اظهار کرد: یکی از مهم ترین مولفه‌ها در موفقیت این مراکز به عنصر اعتماد در بین مستخدم و صاحبکار گشوده می شود که به واقع هر دو طیف اشاره گردیده می‌باید به این مرکز ها اعتماد اضطراری را نظر نمایند که متاسفانه این اعتماد گسترده به دفتر ها کاریابی وجود ندارد .

وی در تشریح این موضوع می‌گوید: به واقع، خیلی تایم ها کارفرما، نیروی انسانی موضوع نیاز خویش را از کانال‌های دیگری همچون آگهی مجله و … تامین می کند و کارجو هم فعالیت و اشتغال خویش را از مسیر‌های دیگری پیگیری می‌نماید .

فیروزی می‌افزاید: به واقع مرکز ها و دفترها کاریابی می‌باید نیروی عمل ماهر را به کارفرما معرفی کنند تا در نقطه مقابل صاحبکار هم نسبت به این دفترها اعتماد داشته باشد (که البته در این فی مابین اکثری از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز به کسانی تبدیل شده اند که از نظر آموخته‌های تئوریک غنی هستند، البته از لحاظ مهارتی به درد بازار فعالیت نمی‌خورند) .

برد
مراکز کاریابی مشروط به اندازه ساخت و اشتغال مو جود در جامعه است محمد قسیم عثمانی، نماینده مجلس شورای اسلامی از منظری دیگر، موفقیت و کارکرد دفترها و مرکز ها شغل یابی را قضیه آنالیز و محاسبه قرار می دهد .

او در خاطرنشان کرد و گویی با رسانه‌ها در این خصوص می‌گوید: در صورتی که ضریب ساخت و اشتغال در میهن ارتقاء پیدا کند، موفقیت های مرکز ها کاریابی هم افزون‌تر خواهد شد و بالعکس با عدم برد جامعه در ارتقای ضریب ساخت و اشتغال، برد دفاتر و مراکز این چنینی زیر الشعاع قرار می‌گیرد .

به اعتقاد و باور این نماینده مجلس شورای اسلامی، ارتقاء اشتغالزایی در مرزو بوم با بالا رفتن ضریب تولید، سرمایه گذاری، تکان در مسیر کارآفرینی، اختصاص و تامین اعتبارات اضطراری برای اشتغالزایی و اشتغال آفرینی و… محقق می‌شود و به واقع پیش نیاز‌ها و پیش شرط‌های توسعه و گسترش فرصت‌های شغلی به عامل ها ذکر گردیده فوق معطوف می‌شود و با حصول آن میزان پیروزی های مرکز ها کاریابی هم ارتقاء خواهد یافت .


ارتباط تنگاتنگ مرکز ها صنعتی، تولیدی، خدماتی، مدنی و اصناف، اصلی‌ترین مولفه در برد مرکز ها کاریابی خسرو همتی، یکی دیگر از فعالان و مسئولان دفاتر کاریابی در تشریح مولفه‌های اثر گذار در پیروزی هر چه اکثر دفاتر نام برده اظهار کرد: در واقع امر، مراکز این چنینی، اشتغال آفرینی نمی‌کنند و اصولا وظیفه اخلاق و رفتار شغل هم بر عهده چنین مراکزی نیست و جز فرصت‌های شغلی معدودی که به واسطه عمل این مرکز ها ایجاد شده است، اکثر وظیفه و کارکرد مرکزها اشاره شده بصورت پل ارتباطی در بین کارجو و کارفرما متجلی می‌شود .

وی افزود: به تبع در فیس افزایش فرصت‌های شغلی در جامعه، مرکز ها شغل یابی نیز غالب خواهند بود و اما در فیس برخورداری از داده‌های دقیق، دارای انسجام و طبقه بندی شده و ارتباط هر چه بخش اعظم این دفاتر با مرکز ها صنعتی، تولیدی، خدماتی، دولتی و صنفی، فرآیند جهت دهی و جذب جویندکان عمل با سهولت فزاینده تری انجام قبول میکند .

همتی بیان کرد: آنچنان که آمار و ارقام منعکس گردیده از سوی مراجع ذی ربط نشان می‌دهد در مجموع ۸۰۰ مرکز شغل یابی در کشور درگیر به فعالیت هست (بصورت مجاز و رسمی) که در سال پیشین غالب به سوق‌دهی و اشتغال بیش از ۶۳ هزار نفر گردیده اند .

او گفت:کل اندازه ثبت نام اشخاص درخواست کننده در این مراکز، ۳۵۵ هزار نفر برآورد گردیده می‌باشد که آرزو آن می‌رود با ارتقا اشتغالزایی و اشتغال آفرینی در کشور، تقویت اعتماد طرفین (کارجو و کارآفرین) به مرکز ها شغل یابی و همینطور هماهنگی فزاینده‌تر میان دفتر ها و مرکز ها کاریابی با حوزه‌هایی که مستمند نیروی انسانی می‌باشند مقدار افراد شاغل به واسطه ساماندهی دفتر ها شغل یابی به نسبت افراد و گروه‌هایی که برای برخورداری از شغل ثبت نام می‌نمایند با ارتقاء هر چه بیشتری همپا شود .

بازدید : 73
دوشنبه 8 بهمن 1397 زمان : 13:21

خبر ها فرهنگی هنری پایشگر-مدیر اجرایی دو‌مین دوسالانه جایزه پیانو باربد از حضور دوبرابری کمپانی کنندگان نسبت به زمان نخستین این جایزه با اتمام مهلت ارسال آثار خبر بخشید .

مرجع اخبار رسمی
حضور
دوبرابری کمپانی کنندگان جایزه پیانو باربد خبر‌ها فرهنگی هنری پایشگر-مدیر اجرایی دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد از حضور دوبرابری شرکت کنندگان نسبت به عصر نخستین این پاداش با اتمام مهلت ارسال آثار خبر داد .

به گزارش مقر خبری تحلیلی پایشگر به نقل از ارتباط ها عمومی دو‌مین جایزه پیانو باربد، محسن خباز، رئیس اجرایی این عصر از دوسالانه پاداش پیانو باربد در خصوص تعداد اثرها رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: امسال در فرایند برگزاری دومین عصر جایزه پیانو باربد که با تغییراتی نسبت به زمان نخستین برگزار می شود شاهد حضور دوبرابری داوطلبان هستیم، به‌طوری که در زمان نخستین ۱۰۷ داوطلب آثارشان را برای رقابت در اختیار شورای باز‌نگری قرار دادند و امسال، در دو‌مین دوره، ۲۰۲ اثر به دبیرخانه رسیده‌است که به تفکیک، در گروه سنی الف (تا ۱۱ سال) ۶۲نفر، گروه سنی ب (تا ۱۶ سال) ۹۶نفر، گروه سنی ج (تا ۲۲ سال) ۳۴نفر و گروه سنی راجع به (تا ۳۲سال) ۱۰نفر شرکت کرده‌اند .

او ادامه داد: در این دوره بیشترین داوطلبان برای حضور در جایزه به ‌ترتیب از شهرهای تهران (۴۹ نفر)، شیراز(۳۱نفر)، تبریز(۲۳نفر) و کرج (۲۱نفر) می باشند .

خباز با اشاره به برهه زمانی باز‌بینی این اثر ها ابلاغ داشت: شورای باز نگری متشکل از اساتید پیانو همچون آقایان رافائل میناسکانیان، گاگیک بابایان و خانم‌ ها تامارا دولیدزه، آرپینه اسرائیلیان و ربکا آشوقیان ۸ و ۹ بهمن‌ماه با حضور مسئولین برگزاری پاداش در فرهنگسرای نیاوران به باز بینی اثر ها می‌ پردازند و راه‌ یافتگان به سطح آخرین که مجموعا ۲۰ نفر خواهند بود را بر اساس معیارهای جایزه گزینش خواهند کرد .

مدیر اجرایی دو‌مین دوسالانه پیانو باربد در خصوص جوایز این دوره اظهار داشت: لوح تقدیر و مدرک حضور در مرحله­ ی اولیه برای ۲۰ نفر/ لوح تقدیر، تندیس باربد، ضبط و انتشار قانونی اجرای زنده برای نفرات اول گروه­های سنّی الف، ب، ج، د/ پرداخت کمک­هزینه یادگرفتن نزد یک عدد از اساتید پر رنگ مملکت برای برگزیده‌ مجموعه الف/ پاداش نقدی متساوی ۵ میلیون تومان برای نفر نخستین گروه­های سنّی ب و ج/ برگزاری کنسرت در ۶ شهر میهن در سال ۱۳۹۸ برای نفر اولیه گروه­ های سنّی ج و د/ اجرای کنسرتو با ارکستر در سال ۱۳۹۸ برای نفر اولیه گروه سنّی د، جوایز این زمان خواهد بود .

خباز در خاتمه خاطرنشان کرد: جایزه­ پیانو باربد با هدف انگیزه­ گوشه ای و ایجاد فضایی برای رقابت و ارائه­ توانایی­ های پیانیست­ های نوجوان و برنا کشورمان، ۵اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان راه‌ یافتگان به مرحله آخری خواهد بود و مراسم اختتامیه این دوره ۶ اسفندماه در همین مکان برگزار خواهد شد .

بازدید : 84
شنبه 6 بهمن 1397 زمان : 10:31

دستگیری قاتل فیلم‌ساز کردستانی در بانه

اخبار حوادث پایشگر – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان از دستگیری قاتل رحیم ذبیحی فیلم ساز و برادرش در شهر بانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، عبدالله فتحی در گفت و گو با مهر عنوان کرد: با تلاش‌های پلیس و کارهای تحقیقاتی صورت گرفته شامگاه روز شنبه قاتل رحیم ذبیحی فیلمساز بانه ای و برادرش دستگیر شد.

وی با اشاره به این که هویت این فرد مشخص شده و هم اکنون در اختیار مراجع قضایی است، بیان کرد: طی روزهای آینده و بعد از تکمیل کار های تحقیقاتی هویت فرد اعلام می شود.

رحیم ذبیحی فیلمساز بانه ای و برادرش بعد از ظهر روز جمعه به شیوه ای فجیع در نزدیکی شهر بانه کشته شدند.

در جریان این حادثه ماشین این دو برادر بعد از آتش سوزی شدید و سقوط در داخل دره پیدا شد و بعد از کارهای پزشکی قانونی مشخص شد که سرنشینان این وسیله نقلیه رحیم ذبیحی و برادرش کیوان ذبیحی هستند.

رحیم ذبیحی از فیلمسازان برجسته کردستان است که در چندین جشنواره ملی و بین المللی موفق به کسب جوایز متعددی شده بود.

یادآور می‌شود که امروز ساعت ۱۰ صبح مراسم تشییع پیکر مرحوم رحیم ذبیحی و برادرش از مقابل مسجد جامع بانه به سمت بهشت محمدی این شهر برگزار می شود.

مرجع اخبار رسمی

بازدید : 101
پنجشنبه 4 بهمن 1397 زمان : 9:29

پایشگر- نماینده هلدینگ چند رشته ایی با اعلام برگزاری جلسه مهم با مرکز پژوهش های مجلس و جلوگیری از رانت ۶۰ هزار میلیارد تومانی گفت: وزارت صنعت برخلاف قانون، اقدام به قیمت گذاری دستوری محصولات پتروشیمی و فولادی کرده و مجلس می تواند پیگیری کند.

پایگاه خبری تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

به گزارش پایشگر به نقل از بورس پرس، محمدرضا صادقی مقدم با اشاره به مسائل هفته های اخیر مرتبط با عرضه محصولات فولادی، پتروشیمی و معدنی در بورس کالا اظهار داشت: بعد از طرح انتقاداتی گسترده به تصمیمات وزارت صنعت و تعیین قیمت دستوری ، جلسه ایی در مرکز پژوهش های مجلس با حضور نمایندگانی از هلدینگ های پتروشیمی ، معدنی ها و فولادی و نمایندگان بورس کالا ، فعالان بازار سرمایه از جمله شرکت های تامین سرمایه و… برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نکات مهم و دقیقی از سوی حاضرین درباره نحوه قیمت گذاری محصولات صادراتی و برآورد رانتی که در اختیار برخی قرار گرفته و… اعلام و مقرر شد مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به کمیسیون های مرتبط مجلس ارایه کند تا در مجلس مطرح و تصمیم گیری شود.

وی که از طرف هلدینگ سرمایه گذاری غدیر در این جلسه حضور داشت، افزود: یکی از برآوردهای مهم این بود که در صورت ادامه همین مسیر تا پایان سال جاری ، از محل محصولات پتروشیمی ۳۲ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان و از محصولات فولادی و مسی ۲۰ هزار میلیارد تومان رانت به دست می آمد. رانت ۶۰ هزار میلیارد تومانی که معادل خرید کل کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی بوده و منجر به زیان هنگفت دولت صندوق های بازنشستگی، عدم حصول مالیات و حقوق مالکانه می شد.

صادقی مقدم ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به حضور حدود ۵۰ میلیون سهامدار عدالت و رانت ۶۰ هزار میلیارد تومانی ، سهم نفر از این رقم حدود ۱.۵ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به دیگر نکات جالب مطروحه در این جلسه که بسیار حایز اهمیت بود گفت: آمارهای ۵ ماهه نشان می دهند که در برابر عدم رشد اقتصادی و نبود رونق در صنایع ، تقاضا برای خرید برخی محصولات پتروشیمی چند برابر شده که حتی در دوران رونق اقتصادی هم به سختی محقق می شود.

صادقی مقدم ادامه داد: به طور مثال درحالی میانگین عرضه ها ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده که تقاضای خرید ۸۰ هزار تنی ماهانه سال گذشته یک محصول در سال جاری به ۱۲۰۰ تن و تقاضای ۱۰۰۰ تنی به ۱۹ هزار تن رسیده که حکایت از تقاضای بسیار کاذب و با اهداف سود جویانه دارد.

وی افزود: با این اوصاف حاضرین در این جلسه معتقد بودند وزارت صنعت بر خلاف ماده ۱۸ قانون توسعه بازارها و ابزارها ، اقدام به قیمت گذاری دستوری محصولات کرده و نمایندگان مجلس می توانند این مغایرت قانونی را پیگیری کنند.

بازدید : 73
يکشنبه 30 دی 1397 زمان : 10:58

آیا موز سبز ارزش غذایی دارد؟

اخبار اجتماعی پایشگر- پلانتین یکی از مواد غذایی ثابت در رژیم غذایی مردم ساکن کشورهای گرمسیری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، پلانتین منبعی غنی از کربوهیدارت های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی است. به عنوان یک ماده غذایی، افراد بسیاری در جهان قرن هاست که از پلانتین استفاده می کنند.

گاهی اوقات احساس می کنید در گوارش موز دچار مشکل شده اید یا به عبارت دیگر تجربه مصرف آن شبیه همیشه نیست و مقداری معده شما را درگیر کرده! شاید به جای موز، پلانتین از میوه فروشی خریده ایم!

پلانتین یا موز مخصوص پخت و پز معادل کمتر شیرین، اما نشاسته ای‌تر از موز است. موز شیرین که به نام «موز دسری» نیز شناخته می شود، در آمریکا و اروپا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است، اما پلانتین یکی از مواد غذایی ثابت در رژیم غذایی مردم ساکن کشورهای گرمسیری محسوب می شود. برخلاف موز دسری، پلانتین تقریبا همواره باید پیش از مصرف پخته شود. در حقیقت، مزه این میوه در حالت خام چندان خوشایند نیست، از این رو، نباید گول ظاهر موز مانند آن را بخورید.

پلانتین از نظر مواد مغذی گزینه ای سرشار از فیبر، ویتامین های A، C، و B6 و مواد معدنی منیزیم و پتاسیم است.

ارزش غذایی پلانتین:

پلانتین منبعی غنی از کربوهیدارت های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی است. به عنوان یک ماده غذایی، افراد بسیاری در جهان قرن هاست که از پلانتین استفاده می کنند.

به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، یک فنجان پلانتین برش خورده (۱۴۵ گرم) از ارزش غذایی زیر برخوردار است:

کالری: ۱۷۹

چربی: ۰ گرم

پروتئین: ۱ گرم

کربوهیدارت: ۴۸ گرم

فیبر: ۴ گرم

پتاسیم: ۷۳۹ میلی گرم

ویتامین C: 27 میلی گرم

ویتامین A: 83 میکروگرم

ویتامین B6: 0.44 میلی گرم

منیزیم: ۵۵ میلی گرم

پلانتین منبع خوبی برای پروتئین و چربی نیست، از این رو، تنها یک بخش از یک رژیم غذایی سالم و متعادل را ارائه می کند. پلانتین منبعی غنی از کربوهیدارت های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی است.

پلانتین و تقویت گوارش

فیبر ماده مغذی مهمی محسوب می شود زیرا به گوارش بهتر و اجابت مزاج راحت‌تر کمک می کند. فیبر مدفوع را نرم می کند و اندازه و وزن کلی آن را افزایش می دهد. مدفوع حجیم راحت‌تر از روده عبور می کند، در نتیجه، از یبوست پیشگیری می شود.

دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر ممکن است خطر هموروئید و بیماری دیورتیکولی، بیرون زدگی های کوچک کیسه مانند (دیورتیکول) از دیواره روده بزرگ، را کاهش دهد. همچنین، فیبر احساس پری و سیری را تقویت می کند، آهنگ گوارش را کند می سازد و ممکن است به مدیریت کلسترول کمک کند.

پلانتین و کنترل وزن

برخلاف آنچه بسیاری از مردم باور دارند، کربوهیدارت ها لزوما مواد بدی برای مدیریت وزن محسوب نمی شوند. فیبر و نشاسته موجود در پلانتین کربوهیدارت های پیچیده هستند.

فیبر و کربوهیدارت های پیچیده نسبت به کربوهیدارت های موجود در غذاهای پردازش شده کمتر پردازش شده و آرام‌تر گوارش می شوند. آنها احساس پری و سیری را برای مدت زمان طولانی‌تری پس از وعده غذایی حفظ می کنند که می تواند به معنای پرهیز از پرخوری و مصرف مواد غذایی ناسالم باشد.مرجع اخبار رسمی

بازدید : 95
شنبه 29 دی 1397 زمان : 11:56

اخبار بورس پایشگر-فرابورس معاملات روز پایانی این هفته کاری را با ادامه سبزپوشی شاخص کل و افزایش بیش از ۵ واحدی این نماگر خاتمه داد تا بدین ترتیب آیفکس فاصله خود با سطح ۲ هزار واحدای را به کمتر از ۱۷ واحد برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه شاخص کل فرابورس تحت تاثیر مثبت از جانب نمادهای «دماوند»، «زاگرس»، «ذوب» و «خراسان» و «هرمز» بیش از ۵ واحد رشد کرد تا بالاتر از سطح ۱۹۸۳ واحدی قرار بگیرد. بدین ترتیب این نماگر با صعود امروز خود کمتر از ۱۷ واحد تا بازپس‌گیری سطح ۲ هزار واحدی فاصله دارد.

امروز در حالی که تنها سه نماد «ثرود»، «آینده» و «تپولا» بازگشایی شدند نمادهای متعددی شامل«زنجان»، «گوهران»، «ثنظام»، «چنوپا»، «ثالوند»، «دی»، «وایرا»، «وبرق» و «فاروم» به دلایلی همچون نوسان قیمت بیش از ۶۰ و ۵۰ درصدی نماد اصلی، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و ابهام در اطلاعات ارسال‌شده از سوی ناشر متوقف شدند.

روز جاری سهامداران در مجموع دو بازار اول و دوم شاهد جابه جایی ۴۳۸ میلیون سهم به ارزش ۱۲۷۰ میلیارد ریال بودند و نماد ذوب‌آهن پُربیننده‌ترین نماد معاملاتی در این دو بازار شناخته شد. همچنین در حالی نمادهای «کتوکا» و «زگلدشت»، دو نماد نخست با بیشترین درصد افزایش قیمت بودند که نمادهای «تلیسه» و «افرا» بالاترین افت قیمتی را تجربه کردند.

سهامداران بازار پایه نیز امروز به استقبال معامله ۴۵۳ میلیون سهم به ارزش ۱۱۷۸ میلیارد ریال رفتند. در مجموع تمامی بازارهای فرابورسی نیز نماد شرکت سرمایه‌گذاری سبحان «وسبحان» با مبادله ۸۰.۷ میلیون سهم به ارزش ۱۷۱ میلیارد ریال، صدرنشسن شد و بالاترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. این نماد در بازار اول فرابورس میان سهامداران خرید و فروش می‌شود.

همچنین در سوی دیگر بازار شاهد تغییر مالکیت ۱۴ میلیون ورقه به ارزش ۱۳۹۹ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم. در این بازار اغلب اوراق تسهیلات مسکن مورد معامله با کاهش قیمت روبه‌رو و در دامنه ۲۳۱ هزار تا ۵۷۷ هزار ریال دادوستد شدند.

در نهایت در روزی که گذشت در مجموع بازارهای فرابورسی ۹۰۷ میلیون ورقه به ارزش ۳۸۴۶ میلیارد ریال دادستد شد تا نسبت به روز کاری قبل، شاهد افت نسبی حجم و ارزش معاملات فرابورس باشیم.مرجع اخبار رسمی

بازدید : 516
سه شنبه 25 دی 1397 زمان : 14:55

شوک آنلاین: منابعی در سوریه از خودسوزی یک زن اهل سوریه در اردوگاه الرکبان به برهان عدم توانایی اش در تأمین غذا برای فرزندانش خبر دادند .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

اجاره
روزانه منزل های کهن و بومگردی زیبای شیراز با شایسته ترین قیمت برای
حرفه ای شدن در عکاسی و فیلم برداری به دنبال کلاس هستید؟ از
خلل بیرون زدگی دیسک سختی می برید؟ آیا
از تاثیر کتاب خوانی بر روی مغز با خبر هستید؟! علی
بابا ! جايگاه یک فروش بلیط هواپیما و قطار در ایران فارغ از
جراحی و بیهوشی افتادگی پلک را می بضاعت معالجه کرد!
سخنگوی رئیس دولتی اردوگاه الرکبان واقع در جنوب شرق سوریه اعلام کرد که یک زن اهل سوریه به یاد این که از سه روز نتوانسته بود برای خود و فرزندانش خوراک تنظیم کند، اقدام به حریق زدن خود و سه فرزندش در چادرشان کرد . همسایگان حریق را خاموش و زن و سه فرزندش را از چادرشان که به صورت کامل سوخته بود، خارج کردند و آن‌ها را به یک راس طبی و از آنجا به مریض‌خانه های اردن منتقل کردند .

العلی تأکید کرد: نام این خانم اهل سوریه “سندس فتح الله” (۲۸ ساله) میباشد و فرزند یک ماهه وی به شدت زخم چشم می‌باشد اما آسیب دو بچه دیگر او جزئی هست .وی تصریح کرد، بها مواد غذایی و صیفیجات یک‌سری برابر ارزش این مواد در بخش ها پایین کنترل سوریه میباشد و سازمان های انسانی هیچ کمکی به ساکنان این اردوگاه ارائه نمی دهند .اردوگاه الرکبان واقع در جنوب شرق سوریه در نزدیکی مرزهای این مرزوبوم با اردن می باشد و در فاصله ۱۳ کیلومتری آن پایگاه “التنف” که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، قرار دارد .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

بازدید : 86
دوشنبه 24 دی 1397 زمان : 13:01

به گزارش پندار آنلاین:

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

علی‌رضا محمدی مستندساز و استاد دانش کده درباره جدیدترین فعالیت خود در میدان ساخت مستند فت: در درحال حاضر حاضر مستند جدیدی را با عنوان «دروغ بهتان» میسازم . به تازگی شبکه دشمن بی‌بی‌سی مستندی را با عنوان «بهتان برای حفظ نظام» پخش و عنوان کرده که ۵ سال روی ایجاد آن فعالیت کرده می باشد . معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه تهیه و تنظیم و انتشار اثر ها امام(ره) با معاونت حجت‌الاسلام کمساری به‌عنوان تهیه‌کننده قراری را تهیه و تنظیم کرد و قرار شد بنده در پاسخ به مستند بی‌بی‌سی، مستندی را فراهم کنم که از شبکه‌های متفاوت تلویزیون و فضای مجازی پخش شود تا پاسخی باشد به دروغ‌هایی که طبق معمول بی‌بی‌سی به بدنه نظام و انقلاب میزند . او در رابطه محتوای مستند «بهتان برای حفظ نظام» بی‌بی‌سی توضیح داد: بی‌بی‌سی در این فیلم مدعی میشود که امام(ره) به عنوان یک فقید برای محافظت نظام به هر قیمتی نظراتی داده‌اند و نکاتی را گفته‌اند و شاهد خود را نیز گوشه ای از بیانها امام(ره) قرار داده که مربوط به ۱۰ سال قبل از پیروزی انقلاب در سال ۴۶ یا این که ۴۷ و مربوط به درس ولایت عالم امام (ره) در نجف اشرف بوده می‌باشد . بی‌بی‌سی این بیانات را با تقطیع و برش‌های مختص صدا با اهدافی که انتخاب کرده، در این برنامه قرار داده هست . یک سری ثانیه قبل از این بیان امام (ره) که در فیلم گنجانده شده، امام(ره) تشریح می کنند و آغاز میگویند که ما در فیلم مستند «دروغ بهتان» به آن پرداخته‌ایم .
بخش اعظم

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


بخوانید

بازدید : 80
يکشنبه 23 دی 1397 زمان : 10:24

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

تعلل
وزارت نفت در عرضه سوم نفت در بورس به اعتماد بازار ضربه می‌زند متخصص دیپلماسی انرژی گفت: تا هنگامی که اداره بورس و شرکت ملی نفت به بخش سری این پیغام را مخابره نکنند که عرضه نفت در بورس یک روال معمولی شده است، بخش محرمانه انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در این زمینه نخواهد داشت .

تعلل
وزارت نفت در عرضه سوم نفت در بورس به اعتماد بازار ضربه می‌زند محمدصادق کریمی کارشناس دیپلماسی انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری حاذق خبرگزاری فارس درباره راهکارهای جلب سرمایه گذارهای فرنگی برای ورود به بورس انرژی گفت: یکی از مهم‌ترین بخش های اصلی جلب سرمایه‏‌گذاری شرکت‏های خارجی در بورس، عمل کمپانی ملی نفت و بورس انرژی در فضای بین‌‏المللی هست . یعنی می بایست این اقدام کشور ایران را در بعد از آن جهانی اطلاع رسانی کرد . بدین منظور چندین مبادرت بایستی رخ گیرد .

او افزود: او‌لین مبادرت این هست که برخلاف خصوصی قبل، اطلاعیه عرضه تازه می بایست علاوه بر فارسی، به زبان انگلیسی هم به صورت واضح و دقیق در تارنما کمپانی ملی نفت و بورس انرژی قرار بگیرد تا قابلیت و امکان مراجعه خریدار خارجی آماده شود . دومین اقدام ارجاع افراد و کمپانی های درخواست کننده نفت به چهره spot (تک محموله‌ای) از سوی شرکت ملی نفت به بورس انرژی میباشد . در این راستا بورس و اطلاعیه عرضه هم می تواند کمک کننده باشد .

کریمی در ادامه تاکید کرد: اقدام سوم نیز برگزاری یک اتفاق افتاد بین المللی نظیر پرده‌برداری از قراردادهای نفتی از سوی کمپانی ملی با همیاری بورس انرژی و دولت می‌باشد تا با در بین المللی شدن این کار، خبرگزاری‌ها، ذی‏نفعان و شرکت‏ها با فرآیند کار آشنا شوند .

این کارشناس دیپلماسی انرژی در خصوص ظرفیت وزارت خارجه و سفارت منزل ها برای جذب شرکت های فرنگی اظهار داشت: به طور جدا سفارت منزل های کشور‌ایران در بقیه کشورها، محل مراجعه کمپانی های فرنگی خواهند بود . در صورتی که ما در داخل وضعیت را مهیا کرده باشیم و زیرساخت ها فراهم باشد، نمایندگی های فرنگی کشور‌ایران هم می توانند نقش کمک کننده را بازی کنند و نقش وزارت امور خارجه برای جذب سرمایه‌گذاران فرنگی در بورس انرژی دورازشوخی می‌باشد و بایستی اقدامات کلیدی انجام شود .

*ضرورت
همکاری بخش محرمانه با بانک‌های داخلی برای تولید تجارت نفت
او در موضوع اقداماتی که از نحوه آن‌ها خریداران داخلی با حداکثر گنجایش در بورس وارد شوند بیان کرد: به حیث اینجانب هر سازوکاری که بتوان بر مبنا آن خریدار داخلی را به ورود به بورس ترغیب کرد، در اطلاعیه عرضه گنجانده شد . با این حال بعضی جزئیات نظیر تعداد محدود خزانه هایی برای اعمال صحیح اداره ضمانت نامه ریالی می بایست تصحیح شود . همینطور در مورد ساز و کار حل اختلاف در قضیۀ کمیت و کیفیت محمولۀ بارگیری شده، پیش‏بینی سخت‏گیرانه‌‏ای در اطلاعیۀ عرضه شده بود به این فیس که جای هیچ اعتراضی باقی نمی گذاشت . روند معرفی و تایید کشتی نیز می تواند تصحیح شود تا موقعیت برای بخش محرمانه بازهم جذابتر گردد .

کریمی افزود: کاری دیگری هم که به نظر باید در این راستا انجام گیرد این می باشد که سازوکار ذکر شده به فعالان و سرمایه داران معرفی شود . یعنی بایستی کمپانی ملی نفت و بورس هر دو فعال شوند . در حوزه داخل، سرمایه داران و اشخاص فعال در قضیه تجارت نفت و کالا ها، به طور ظریف از جزئیات این ساز و عمل و ریسک هایی که این راهکار پوشش داده میباشد با خبر نیستند . این اطلاع رسانی نیازمند ورود اداره بورس و کمپانی ملی نفت به عرصه عمومی می‌باشد .

این کارشناس دیپلماسی انرژی ادامه داد: از سویی، شرکت‏های کارشناس در حوزه تجارت نفت نپخته می‏توانند با نهاد های دارای سرمایه مانند بانک‏ها، متصل شوند و ظرفیتی ایجاد نمایند تا شرکت های داخلی به ورود در بورس ترغیب شوند . لازمه این فعالیت هم، اطلاع رسانی در عرضه همگانی و ایجاد قضیه هایی برای آشنایی دو طرف و آماده کردن زیرساخت همکاری ها است .

*تعلل
وزارت نفت در عرضه سوم به اعتماد بازار جراحت میزند
او با انتقاد از تعلل وزارت نفت برای عرضه سوم نفت در بورس گفت: این وقفه به اعتماد بازار زخم می زند این در قوانینی است که تا زمانی که اداره بورس و شرکت ملی نفت به بخش محرمانه این پیغام را مخابره نکنند که عرضه نفت در بورس یک روال عادی گردیده و یا خواهد شد، بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در این موضوع ندارد چون ورود به این حوزه تهی دست بازاریابی، تولید کانال بانکی و یافتن شریک میباشد . این اقدامات نیز صرف وقت و هزینه می طلبد .

این متخصص دیپلماسی انرژی تاکید کرد: در مطالبه جدید نیز این گونه های وجود داراست که پس از عرضه حجم محدود 3 میلیون بشکه ای و انجام چندین عرضه دیگر، ادامه فعالیت به کسب جواز نیاز داراست و این پیام، پیامی نمی‌باشد که به بازار انگیزه بدهد . در اکنون حاضر بازار به یک مصوبه و تصمیم باثبات احتیاج داراست که درازمدت و دارای ابعاد مشخصی باشد . از جمله اینکه شرکت ملی این اذن را دریافت کند که برای شالوده آن تا پنج سال آینده، مثلا 10 درصد نفت نپخته و میعانات گازی را در بورس عرضه کند .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

تعداد صفحات : 1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 14
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 338
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 3327
  • کدهای اختصاصی